Šta je SEF?
e-Fakture je nova funkcionalnost dostupna u okviru aplikacije mobilnog bankarstva Moja mBanka biznis. Ova funkcionalnost podrazumeva integraciju sa Sistemom elektronskih faktura (SEF-om).
Sistem elektronskih faktura (SEF) je rešenje Ministarstva finansija preko kojeg se vrši slanje potraživanja, prijem, evidentiranje i čuvanje e-Faktura. Zakon o elektronskom fakturisanju propisuje obavezu korišćenja elektronskih faktura za sve pravne subjekte u sistemu PDV-a. Ova obaveza obuhvata upotrebu SEF-a kako za kupce, tako i za dobavljače. SEF je namenjen svim subjektima javnog sektora, subjektima privatnog sektora, kao i dobrovoljnim korisnicima.
Odabirom opcije e-fakture možete da povežete svoj Moja mBanka nalog sa SEF-om.
Pogledajte video tutorijal Aktivacija API ključa
Kada unesete API ključ u predviđeno polje, potrebno je dati saglasnost za preuzimanje podataka sa SEF-a, označavanjem ček box-a.
Nakon povezivanja, imaćete opciju da pregledate ulazne fakture i izlazne fakture.
Pogledajte video tutorijal Korišćenje e-faktura
Ulazne fakture
Kada unesete potrebne podatke, prikazaće Vam se sve ulazne fakture koje imate na SEF-u. Moguće je izvršiti filtiriranje ulaznih faktura po statusu u kom se one nalaze u SEF-u. Ulazne fakture su podeljene na:
- Fakture za odobrenje
- Fakture za plaćanje
Fakture za odobrenje mogu se filtrirati po datumu i statusu slanja, a dozvoljene akcije nad ovim fakturama su Preuzmi dokumentaciju, Odobri, Odbaci. Ove akcije su moguće prevlačenjem prsta u levo (svajpom) preko konkretne fakture, kao i klikom na samu fakturu iz liste i uvidom u njene detalje.
Prilikom odobravanja fakture, moguće je, ali nije obavezno, uneti napomenu. Po odobrenju, faktura prelazi u status za plaćanje (tab Fakture za plaćanje). Prethodno odobrene fakture se ne mogu odbiti.
Promenom statusa u Moja mBanka aplikaciji, status fakture promeniće se i na samom SEF portalu.
Odabirom akcije Odbaci fakturu, obavezan je unos napomene, nakon čega se faktura odbacuje i prelazi u status odbijena.
Ako odaberete Fakture za plaćanje, u zavisnosti od statusa plaćanja fakture, imaćete mogućnost da preuzmete fakturu i/ili da odaberete opciju za plaćanje fakture.
Izlazne fakture
Klikom na karticu Izlazne fakture, prikazaće vam se lista faktura koju ste slali kupcima.
U okviru Podešavanja možete Izmeniti API ključ ili Ukinuti dozvolu .