Šta je SEF?
e-Fakture je nova funkcionalnost dostupna u okviru aplikacije mobilnog bankarstva Moja mBanka biznis. Ova funkcionalnost podrazumeva integraciju sa Sistemom elektronskih faktura (SEF-om).
Sistem elektronskih faktura (SEF) je rešenje Ministarstva finansija preko kojeg se vrši slanje potraživanja, prijem, evidentiranje i čuvanje e-Faktura. Zakon o elektronskom fakturisanju propisuje obavezu korišćenja elektronskih faktura za sve pravne subjekte u sistemu PDV-a. Ova obaveza obuhvata upotrebu SEF-a kako za kupce, tako i za dobavljače. SEF je namenjen svim subjektima javnog sektora, subjektima privatnog sektora, kao i dobrovoljnim korisnicima.
Odabirom opcije e-fakture možete da povežete svoj Moja mBanka nalog sa SEF-om.
Pogledajte video tutorijal
Kako da povežete Moja mBanka biznis aplikaciju sa SEF-om
Kada unesete API ključ u predviđeno polje, potrebno je dati saglasnost za preuzimanje podataka sa SEF-a, označavanjem ček box-a.
Nakon povezivanja, imaćete opciju da pregledate ulazne fakture i izlazne fakture.
Pogledajte video tutorijal
Kako da radite sa e-faturama
Ulazne fakture
Kada unesete potrebne podatke, prikazaće Vam se sve ulazne fakture koje imate na SEF-u. Moguće je izvršiti filtiriranje ulaznih faktura po statusu u kom se one nalaze u SEF-u. Ulazne fakture su podeljene na:
- Fakture za odobrenje
- Fakture za plaćanje
Fakture za odobrenje mogu se filtrirati po datumu i statusu slanja, a dozvoljene akcije nad ovim fakturama su Preuzmi dokumentaciju, Odobri, Odbaci. Ove akcije su moguće prevlačenjem prsta u levo (svajpom) preko konkretne fakture, kao i klikom na samu fakturu iz liste i uvidom u njene detalje.
Prilikom odobravanja fakture, moguće je, ali nije obavezno, uneti napomenu. Po odobrenju, faktura prelazi u status za plaćanje (tab Fakture za plaćanje). Prethodno odobrene fakture se ne mogu odbiti.
Promenom statusa u Moja mBanka aplikaciji, status fakture promeniće se i na samom SEF portalu.
Odabirom akcije Odbaci fakturu, obavezan je unos napomene, nakon čega se faktura odbacuje i prelazi u status odbijena.
Ako odaberete Fakture za plaćanje, u zavisnosti od statusa plaćanja fakture, imaćete mogućnost da preuzmete fakturu i/ili da odaberete opciju za plaćanje fakture.
Fakture čija je namena zatvaranje plaćenih avansnih faktura sada su automatski označene kao plaćene.
Kada se uradi preuzimanje fakture, naziv preuzetog dokumenta sada sadrži broj fakture.
Izlazne fakture
Klikom na karticu Izlazne fakture, prikazaće vam se lista faktura koju ste slali kupcima.
U okviru Podešavanja možete Izmeniti API ključ ili Ukinuti dozvolu .