Na Info Portalu Raiffeisen banke možete podneti zahtev za prevremenu otplatu kredita delimično ili u celosti.
Šta je, međutim, važno znati pre slanja zahteva:
- Istovremeno se možete podneti zahtev za više linija, odnosno kredita ili za više tranši iz različitih okvirnih linija.
- Nije moguće uneti najavu za tekući datum. U tom slučaju potrebno je da se obratite nadležnim referentima u banci.
- Decimalni zapis se unosi sa zarezom, u formatu xxxx,yy. Nije moguć unos sa tačkom jer je zanemaruje i pretvara u ceo broj.
Kako podneti zahtev?
U glavnom meniju odaberite opciju „Kreditni zahtevi“. Otvoriće se lista zahteva koje možete podneti.
U levom delu podmenija izaberite opciju „Zahtev za prevremenu otplatu“.
U gornjem delu ekrana pojaviće se sve okvirne linije i svi pojedinačni krediti sa najbitnijim informacijama – broj linije, rok linije i trenutni iznos kredita u korišćenju po toj liniji.
Tu se nalazi i pregled liste poslatih zahteva, gde ćete moći da preuzemete i obračun na dan prevremene otplate.
Izaberite liniju koju želite i u donjem delu ekrana otvoriće se detaljan prikaz sa svim tranšama koje pripadaju toj liniji.
Možete odabrati da liniju vraćate u celosti ili delimično. Potrebno je samo da čekirate koju od te dve opcije želite. Izbor uvek možete da promenite.
Ako izaberete da liniju vraćate u celosti, automatski će biti popunjen donji deo ekrana sa detaljima, kao i iznos prevremene otplate (gornji deo ekrana) koji će biti jednak trenutno iskorišćenom limitu po toj liniji.
Ukoliko odaberete da liniju vraćate delimično, u donjem delu izbora popunjavate sledeće kolone: iznos otplate i komentar, dok se sve ostale kolone automatski popunjavaju.
Ukoliko želite da otplatite neku tranšu kredita delimično, unosite iznos otplate, a automatski se iznos preračunava u EUR za tranše koje su povučene u dinarima.
Potrebno je da u opciji komentar unesete kako želite da Vam se izvrši otplata – Prva po dospeću, Srazmerno ili Ostalo.
Šta znače ti izbori znače?
Uzmimo za primer da imate kredit od 30.000 evra gde je previđena otplata u 3 rate i to 31.03.24/30.04/24 i 31.05.24, a želite da prevremeno otplatite 10.000 EUR.
Prva po dospeću – znači da ćete u celosti prevremeno otplatiti ratu koja dospeva 31.03.2024. godine, a da će ostati rate koje dospevaju 30.04.24 I 31.05.24 na iznos od 10.000 EUR.
Srazmerno – znači da će se srezmerno umanjiti za iznos otplate sve 3 rate, ali da i dalje ostaju dospeća na 31.03/30.04. i 31.05. samo što će iznos rate biti 6666.67 EUR umesto 10.000 EUR
Ostalo – ovde unosite dodatni komentar – npr. otplata rate 30.04.24 u iznosu 4.000 i rate 31.05.24 6.000, ili npr. otplata rate 31.05.24 u celosti.
VAŽNO: Kad izaberete sve rate i sve linije koje ste želeli da otplatite, proverite iznos u gornjem delu, jer se on automatski popunjava i sabira podatke
Zahtev za prevremenu otplata kredita – unos imejl adresa
Nakon unosa podataka o tranšama koje se otplaćuju, potrebno je odabrati na koje imejl adrese želite da stignu obaveštenja, odnosno instrukcije za prevremenu otplatu i na koji datum želite da bude prevremena otplata.
Možete uneti imejl adrese svih ljudi za koje smatrate da bi trebalo da dobiju obaveštenje. Mora biti uneta minimum jedna imejl adresa. U svako polje unosite samo jednu mail adresu.
VAŽNO – potrebno je uneti i imejl adresu onoga ko unosi zahtev, jer on neće automatski dobiti imejl. Ukoliko niste popunili sva polja koja su neophodna, ta polja će Vam se zacrveneti i nećete biti u mogućnosti da pošaljete zahtev dok ih ne popunite.
Pored imejl adresa nalaze se opcije Obriši i Pošalji zahtev.
Obriši – brišu se podaci iz svih polja i morate krenuti ispočetka
Pošalji zahtev – otvariće se pregled zahteva gde možete proveriti da li je sve pravilno uneto kako treba. Tu će biti izlistan pregled po svakoj liniji za koju ste podneli zahtev.
Klikom na Pošalji zahtev, on će biti poslat u banku. Ako kliknete na Odustani, bićete vraćeni na zahtev, pa možete izmeniti detalje.
Šta kada pošaljem zahtev za prevremenu otplatu kredita
Kada zahtev bude pregledan, on može dobiti dva statusa – odobren ili odbijen.
Ako je odobren – na unete imejl adrese će stići potvrda sa instrukcijom za uplatu (ukoliko je u pitanju delimična otplata) i obaveštenjem da ćete obračune za tranše/linije koje otplaćujete u celosti dobiti na dan kada ste najavili prevremenu otplatu.
Ako nakon odobrenja zahteva primetite da ste pogrešili ili odustajete od prevremene otplate, molimo da kontaktirate Vašeg saradnika u banci da bi on odbio zahtev.
Ako je odbijen – dobićete poruku da je odbijen i u tom slučaju možete uneti zahtev za naredni radni dan ili kontaktirati Vaše saradnike u banci.
Na dan prevremene otplate dobićete imejl sa linkom na obračune. Obračune ćete moći da vidite i u delu obaveštenja na početnoj strani i gornjem desnom uglu odabirom zvonceta, kao i u pregledu poslatih zahteva u delu obračuni.
Kako da pregledam poslate zahteve
Ispod pregleda Okvirnih linija će biti lista poslatih zahteva, gde možete da pratite njihov status.
Status može biti:
- AKTIVAN – znači da je zahtev uspešno poslat i da se čeka odgovor banke
- ODOBREN – zahtev je odobren, a za to ćete dobiti potvrdu imejlom na tražene adrese i dalje instrukcije
- ODBIJEN – ukoliko je banka odbila zahtev, dobićete imejl sa instrukcijom dalje korake
Više članaka i uputstava pročitajte na stranici o Info Portalu.